Köpvillkor

Om MMSkincare

MMSkincare är distributör av professionell hudvård och apparatur på den svenska marknaden. Vår ambition är att tillhandahålla produkter av högsta kvalitet varför vi endast jobbar med marknadsledande varumärken. MMSkincare har sålt Dermapen och Dp Dermaceuticals i Sverige sedan 2013.

MMSkincare är ägare av webbsidan DermapenWorld.se

Företagsinformation

MMSkincare AB
Lisehöjdsvägen 8
178 38 EKERÖ

Allmänt

För att genomföra ett köp på dermapenworld.se krävs det att du är över 18 år.
Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande.

Genom beställning på dermapenworld.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges
nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive moms,
eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via dermapenworld.se är säkert och enkelt.
Vi tillhandahåller betalning via Klarna i Sverige

Betalsätt

Att göra en beställning medför ett betalningsansvar för det du har beställt. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala.

Klarna Checkout – tre alternativ för betalning

Med “Betala direkt” genomför du din betalning på en gång men behåller alla de fördelar du får när du handlar genom Klarna. Betalningen kan ske på tre sätt: med ditt kort, via banköverföring eller genom ett kopplat bankkonto.

Väljer du att betala med ett kopplat bankkonto kommer pengarna att dras 1-2 bankdagar efter att butiken skickat din beställning. Om vi mot förmodan inte kan dra pengarna så skickar vi istället en faktura till den mejladress som du använde när du genomförde köpet.

Med ”Få först. Betala sen” betyder att du först får hem dina varor innan du betalar din faktura.

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från dess att butiken skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Skulle något vara fel täcks du dessutom av Klarnas köparskydd. En annan fördel är att du kan enkelt se och hantera dina fakturor genom att logga på Klarna eller vi vår app. I vår app kan du till exempel betala dina fakturor med ett enkelt knapptryck eller snooza dina fakturor.

Med ”Delbetalning” kan du fördela kostnaden för ditt köp under upp till 36 månader.

Så här delbetalar du ditt köp:

Välj delbetalning med Klarna i butikens kassa

Välj önskat antal månader och ränta

Följ stegen för att genomföra ansökan

Få ett omedelbart beslut om godkännande

Slutför ditt köp

Du får ett e-postmeddelande från oss med din betalningsplan när butiken skickar din beställning.

Notera: En kreditupplysning görs när du ansöker om Klarnas delbetalningsalternativ.

När betalar jag?

Det beror på ditt avtal.

  • Om ditt köp är en del av ditt delbetalningskonto får du din faktura den 10:e varje månad och betalar den i slutet av månaden.
  • Om du har delbetalat ett specifik köp ska din första betalning betalas en månad efter att din beställning har genomförts och därefter varje månad på samma datum i månaden.

Din betalningsplan och kommande betalningar kan du alltid hitta på ditt Klarna-konto.

Bra att veta: Läs Klarnas villkor för mer detaljerad information om delbetalning med Klarna.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Returer

Öppet köp och retur

Som kund har du rätt enligt distanshandelslagen att ångra ditt köp. Detta förutsätter att förpackningen är obruten och varan oanvänd. Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning.

Ta alltid kontakt med oss om du önskar att ångra ditt köp och innan dess att du returnerar varorna. Detta gäller även om du önskar att byta produkter.

Hur returnerar du?

Kontakta oss gällande byten, returer och reklamationer via email.

Packa varan i ett stabilt emballage, ex. en kartong, som gör att produkten och eventuellt den låda som
produkten ligger är hel när den kommer tillbaka till oss, då det är en förutsättning för att vi ska
kunna godkänna returen.

Dina varor ska återsändas till:

MMSkincare AB
Rodervägen 10
178 51 EKERÖ

Återbetalning

När vi godkänt att produkt inklusive kartong och tillbehör är i godkänt skick betalar vi ut pengarna för produkten. Varan/varorna du returnerar måste vara oanvända och förpackningen obruten.

Du ska skicka tillbaka varan/varorna så att de är hos oss senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra köpet. Du betalar själv returfrakten. Vi ansvarar inte för leveransen till oss från kund.

Vi löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Vi återbetalar dig inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill ångra din beställning, förutsatt att du på riktiga grunder har hävt ditt köp och varan/varorna är i godkänt skick.

Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.

Vill du handla med rabattkod?

För att handla Dp Dermaceuticalsprodukter med rabatt måste du erhålla en kod från en auktoriserad Dermapenklinik. Koden skriver du sedan in när du handlar.

Hitta en klinik

Integritetspolicy

MMSkincare AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som beskrivs i denna integritetspolicy. I denna integritetspolicy förklarar vi vilken typ av personuppgifter vi lagrar och hur vi behandlar dem. Denna integritetspolicy gäller för: www.dermapenworld.se

Personuppgifter som vi samlar in och behandlar

Vi behandlar följande kategorier av personuppgifter:

  • Grundläggande information: namn, födelsedatum
  • Kontaktinformation: adress, telefonnummer, e-postadress
  • Konto- och profilinformation: inställningar, preferenser
  • Betalningsinformation: Transaktionsinformation, betalningsmedel
  • Kundhistorik och kundengagemang: beställnings- och leveransinformation, kundvagnsrörelser, rabattkoder, lojalitetsprograminformation,
  • Aktiva produkter och avtal samt produkter och tjänster som du tidigare har haft, hur mycket och hur ofta de används, status för produkter/tjänster,
  • Kundaktivitet: läs- och handlingshistorik från webbplatser eller elektronisk kommunikation vi skickar ut, samt teknisk information om enheterna du använder.

Personuppgifterna samlas vanligtvis in direkt från dig eller genereras i samband med att du använder våra tjänster och produkter.

Hur vi använder personuppgifter

Leverans av tjänst/avtal

Vi använder dina personuppgifter för att uppfylla våra avtal med dig, det vill säga när du har beställt en produkt eller tjänst från oss. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig.

Hantering av kundrelationer

Vi använder dina personuppgifter för att hantera vår kundrelation med dig. Det kan till exempel handla om kundtjänst, hantering av klagomål och felsökning gällande ditt konto. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig.

Analys, affärsutveckling och förbättring av tjänster

Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. En stor del av detta arbete innebär att analysera olika former av personuppgifter, till exempel kundaktivitet, kundhistorik och konto- och profilinformation. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.

Anpassad användarupplevelse

Vi anpassar användarupplevelsen och kommunikationen till din kundrelation och vi använder personuppgifter för detta ändamål. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.

Försäljning och marknadsföring

Vi använder personuppgifter i samband med försäljning och marknadsföring av våra produkter och tjänster, till exempel genom att du får e-post från oss. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse. Du har möjlighet att reservera dig från delar av denna behandling genom att till exempel reservera dig från att få e-post från oss. Utöver detta kan vi också be dig om samtycke att använda dina personuppgifter för så kallad profilering, där vi drar slutsatser om dina intressen och behov utifrån dina personuppgifter. Syftet med profileringen är att vår marknadsföring ska bli mer relevant.

Köp med klinik-kod

För att du ska kunna köpa och beställa produkter av oss med en klinik-kod behöver vi behandla dina personuppgifter. Mottagare av personuppgifter är den klinik eller skönhetssalong som tillhandahöll koden och de erhåller namn och kontaktuppgifter (telefonnummer, e-mail, adress och liknande som du valt att lämna) vid användandet av koden. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt köpavtal som vi har ingått med dig

Systemövervakning, felsökning m.m.

Vi övervakar våra system för fel och problem. En del av dessa processer innebär lagring och behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.

Säkerhet, avslöjande av bedrägeri och kriminell verksamhet

Vi behandlar personuppgifter i vårt arbete med att skydda våra användare och oss själva mot bedrägeri, missbruk och kriminell verksamhet. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.

Följa rättsliga åtaganden

I vissa fall är vi skyldiga att behandla personuppgifter av hänsyn till andra rättsliga åtaganden. Ett exempel på detta är information som är kopplad till försäljning, som vi är skyldiga att bokföra och spara enligt bokföringslagen. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett rättsligt åtagande som åligger oss.

Dina rättigheter

Om du vill utöva någon av dina rättigheter, kontakta oss på info@mmskincare.se

Rätt till insyn i egna uppgifter

Du kan begära en kopia av alla uppgifter vi behandlar om dig. Kontakta e-postadressen ovan för att utnyttja din insynsrätt.

Rätt till rättelse av personuppgifter

Du har rätt att begära att vi rättar eller kompletterar uppgifter som är felaktiga eller vilseledande.

Rätt till radering av personuppgifter

Du har rätt att få dina personuppgifter raderade utan dröjsmål. Du kan när som helst begära att vi raderar uppgifter om dig själv. Men notera att information som vi är skyldiga att behålla av hänsyn till andra rättsliga åtaganden (som till exempel bokföringslagen) inte kommer att raderas.

Begränsning av behandling av personuppgifter

I vissa situationer kan du också begära att vi begränsar behandlingen av uppgifter om dig. Du gör detta genom att administrera samtycken eller reservationer i våra lösningar.

Protestera mot behandling av personuppgifter

Om vi behandlar uppgifter om dig med grund i våra uppgifter eller på grundval av en intresseavvägning har du rätt att protestera mot vår behandling av uppgifter om dig. Du gör detta genom att administrera samtycken eller reservationer i våra lösningar.

Dataportabilitet

Du har rätt att få ut dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Kontakta e-postadressen ovan för att få ut dina personuppgifter.

Du kan klaga på vår behandling av personuppgifter

Vi hoppas att du informerar oss om du anser att vi inte följer reglerna i personuppgiftslagen. Säg gärna till först genom den kontakten eller kanalen du redan har etablerat med oss. Du kan också klaga på vår behandling av personuppgifter. Du gör detta till Datatilsynet.

Denna integritetspolicy är baserad på en mall för integritetspolicy från gdprcontrol.se